- POLSKIE FORUM MOTOCYKLI PUCH http://www.puch.pun.pl/index.php - Puch 250 Sport/SL/S4 http://www.puch.pun.pl/viewforum.php?id=13 - Puch 250 adp http://www.puch.pun.pl/viewtopic.php?id=118 |
ArtHEMI - 2017-08-21 19:19:54 |
Moje pytanie dotyczy tych 4 otworów gwintowanych. Czy do tej manetki Magura powinien być zamocowany przełącznik świateł i sygnału ? Widziałem takie manetki, ale bez przełącznika i otworów. Przełącznik po lewej na pewno nie jest oryginalny. Drugie pytanie, czy manetka powinna być polakierowana na czarno ? |
Kazek - 2017-08-24 12:55:00 |
Dodałem zdjęcia do twojego watku |
ArtHEMI - 2017-08-24 18:21:54 |
Czyżby jakiś składak ? A wojenne modele silnika nie miały dodatkowej nożnej zmiany biegów ? Przyznam się, że zabił Pan mi ćwieka. Widziałem przy niektórych nazwach Pucha ADP, ale nie wiedziałem, że to od nazwy "Austro Daimler Puch", i że była filia Pucha w Passau w Niemczech. Faktycznie wiele modeli stamtąd ma nakolanniki na zbiornikach. Co do numeru silnika, to na stronie http://www.autogallery.org.ru/puch250s.htm mój numer "łapie się" do drugiej grupy numeracyjnej od 120.001-135.250. I tu też powstaje problem, bo np. pokrywa komory pływakowej gaźnika S4 od nr silnika 83851 jest już z filtrem paliwa. Do mojej bezpośrednio od razu przykręca się rurkę paliwową, mimo tak wysokiego numeru silnika (chyba, że ktoś zamontował pokrywę starego typu). Szukanie części za pomocą numeru silnika odpada. Chyba, że istnieją katalogi części dla Puchów ADP. Prosiłbym o wyjaśnienie o co chodzi z tym silnikiem wojennym (domyślam się, że chodzi o numerację ?) Nr ramy 80703. Numer silnika też powinien być w tych granicach. Możliwe, że coś się stało z oryginalnym silnikiem i został wymieniony na późniejszy (tylko przez kogo ?) Czy były różnice między wczesnym a późniejszym modelem silnika. Może ktoś wie w którym roku mógł zostać wyprodukowany z numerem 124404. Zapytałbym się na austriackiej stronie, ale nie znam niemieckiego. |
ArtHEMI - 2017-09-07 13:53:27 |
Zainspirował mnie artykuł na austriackim forum https://www.puchklub.at/Home/forum/read.php?1,95488 dotyczący zakupionego gaźnika (zrozumiałem piąte przez dziesiąte-tłumacz internetowy). Sprawdziłem swój gaźnik od swojego Pucha 250S4 ADP, i znowu szok. Gaźnik wygląda jak od T3 tylko z dyszą główną o przepustowości 124 (średnica otworu 1.1mm-jest wybita na dyszy), która była montowana w gaźniku w S4. Korpus identyczny jak w katalogu części pod nr 18654 (dla T3). Średnica w korpusie w której pracuje przepustnica wynosi 25mm. Jednak na dyszy jest wybity numer 114. Dopiero lupa to zwerifikowała. Zdjęcie poniżej |
Kazek - 2017-09-08 23:52:28 |
Witam na wstępie przepraszam Cię za tak późną odpowiedź. |
ArtHEMI - 2017-09-09 01:21:27 |
W więc tak. Skrzynia jest 4 biegowa, jak i oznaczenia wybite na prowadnicy dźwigni. S4 można poznać po wgłębieniu na dole prawej ramy pod skrzynię 4 biegową. Numer na ramie 80703 jest wybity z boku na końcu głównej ramy pod siedzeniem. U góry jest znaczek Steyr-a. Próbowałem na podstawie katalogu części określić okolice numeru silnika, przy pomocy tylnego błotnika, który nie jest dzielony, a był montowany do nr silnika dla S4 do 80300, ale teraz jak nr silnika i ramy musiał być ten sam, to już zacznę myśleć, że coś jest nie tak z błotnikiem :) Jak wcześniej pisałem, być może coś z oryginalnym silnikiem się stało i został wymieniony na model prawdopodobnie z 1940r. (modele przedwojenne miały inny kształt żeberek na głowicy). Czy z tego powodu została zerwana tabliczka znamionowa ? Nie wiem. Tylko w jaki sposób został zarejestrowany w wydziale komunikacji po wojnie w Polsce. Przy okazji chciałbym zobaczyć jak taka tabliczka wyglądała, bo żadnych zdjęć na internecie nie ma. W sumie do głowy mi nie przyszło zapytać się w rodzinie skąd mój dziadek miał tego Pucha. Nadrobię przy okazji. Tej osłony na końcu błotnika nie mam, ale na zdjęciach właścicieli Puchów 250 ADP nie wszystkie je mają. Dochodzi jeszcze sprawa wersji Puchów, którym zmniejszono pojemność skokową 250 na 200 dla Niemiec. W katalogu z częściami jest taki mały dział, w którym są części dla Puchów 200L, 200ADP, 200SS i 200S4. No i ten ostatni miał montowany gaźnika jak dla Pucha 250T3. Sprawdziłem swój cylinder, ale średnica cylindra wynosi 45mm, więc pełna 250. Czy w moim jest zainstalowany oryginalny gaźnik (na rynek niemiecki ?), czy jakaś samowolna przeróbka, to tylko mogą mi pomóc właściciele Puchów ADP. Ciekawy jestem, gdzie został wyprodukowany, w Austrii z elementami na rynek niemiecki, czy w Passau. |
ArtHEMI - 2017-09-15 19:29:57 |
Dzięki za zdjęcie tabliczki znamionowej z Passau. Idealnie by pasowała do moich otworów na ramie, no i dużo by wyjaśniła. Zrobiłem zdjęcie tego numeru na ramie. Nie wiem, czy go traktować jako bazę do ustalania roku produkcji, jeżeli to w ogóle jest nr ramy. Ja ma pytanie do Ciebie, bo piałeś, że masz Pucha S4 wersje Wehrmacht, jeśli się nie mylę. Czy na tabliczce jest wybity oprócz nr silnika, nr podwozia (fahrgestell) ? |
Moskit1 - 2017-12-17 20:19:12 |
Powitać :) |
ArtHEMI - 2018-01-13 00:26:25 |
Dzięki :) Mimo, że wygląda jakby miał już wyjechać z garażu, to brakuje wielu drobnych elementów. Pomimo, że wyprodukowano ich mniej więcej 7600+, to ze zdobyciem części jest problem. Jeśli coś się pojawi w Austrii, to od razu jest sprzedawane lub zaklepywane prze kupujących. Także Puch stoi i czeka aż może rząd wprowadzi jakieś 500+ dla właścicieli starych motocykli :). Na razie to jestem na etapie ustalenia (nie wiem czy to mi się uda), czy w mojej ramie mógł być zamontowany 200 cm3 silnik. |