slawek - 2013-02-22 15:03:10

Witam,jak już pisałem w powitalni jestem szczęśliwym posiadaczem pucha S4.Motor nabyłem ponad rok temu w stanie niestety bardzo kiepskim i niekompletnym.
Do tej pory udało mi się nabyć kilka części ale sporo jeszcze brakuje.Na tabliczce znamionowej nie ma podanego roku produkcji mam w związku z tym pytanie czy można ustalić go na podstawie numerów.

Kazek - 2013-02-22 18:29:22

Witaj  Sławek jeśli chodzi o rok produkcji to da sie to miniej wiecej ustalic  podaj numery , wrzuc pare fotek chetnie popatrzymy

slawek - 2013-02-22 21:39:25

Niestety coś nie wychodzi mi to dodawanie zdjęć, ale spróbuję później jeszcze raz.

Kazek - 2013-02-23 12:26:01

Sławek gdyby ci się nie udało to wyślij mi foty na meila , wystawie je w twoim wątku

slawek - 2013-02-24 01:38:46

Tak wygląda teraz
http://www.iv.pl/images/38923842476041930215.jpg
A tak powinien wyglądać
http://www.autogallery.org.ru/34puchs4.jpg
A tu trochę informacji o S4
http://zabytkowemotocykleirowery.pl/puch_500/pl
Poszperałem trochę w internecie i doszedłem do wniosku że motor jest z 1934r.

nickeledon - 2013-02-24 10:03:47

Fajny Puchaty, jak zresztą wszystkie Vorkrieg. Czeka cię duże wyzwanie, mam nadzieję, że wystarczy zacięcia. Informuj o postępach, na pewno będę kibicował.

Kazek - 2013-02-24 11:25:07

Będzie roboty przy nim , mój był  w podobnym stanie , co do roku to by sie zgadzało po przodzie  i siedzaeniu widac ze to wczesny s4

slawek - 2013-02-24 20:42:04

Na razie nie mam za bardzo czasu i miejsca aby ruszyć z pracami.Ale wykorzystuję ten czas na zdobywanie części.Udało mi się zdobyć za rozsądne pieniądze koła niestety w tylnym brakuje sprzęgła.Gdybyście natrafili na jakieś części to jestem zainteresowany.Numeracja tego modelu zaczyna się od 80000 a mój ma numer 802XX(nie pamiętam dokładnie),pochodzi więc z samego początku produkcji.A tak wyglądał gdy go nabyłem
http://www.iv.pl/images/04880386719353437859.jpg

Kazek - 2013-02-24 20:51:23

W austrii znam pare osób które składają takie motocykle , jak tylko coś bede wiedzial na temat częśćito dam ci znać , wcześniej nie pytałem o części do do innych modeli tylko do mojego

slawek - 2013-02-26 00:40:06

W tej chwili skupiam się na poszukiwaniu częsci których mi brakuje i tych których nie da się uratować tj.zbiornik paliwa ,sprzęgło,głowica,prądnica.
Wszelka pomoc w znalezieniu ww. części wskazana ;)

Kazek - 2013-02-26 10:38:18

Tutaj jest mała galeria moze ci sie przyda http://www.puchklub.at/mod_bilderalbum/ … ation%20S4

Kazek - 2013-02-28 07:51:51

Sławek zprawdź pw

slawek - 2013-08-11 00:07:56

ostatnio kupione fanty (nie były za drogie):dumny:
[url]http://www.fotem.pl/data/7694b6b0552ea4d982dc39a1d5d795d.jpg    Uploaded with fotem.pl[/url]
[url]http://www.fotem.pl/data/f615b88ce7ed0a568e4e3490fe1bf.jpg    Uploaded with fotem.pl[/url]

ArtHEMI - 2018-01-12 23:30:32

Szkoda, że zdjęcia ze stanem wyglądu podczas kupna S4 zostały usunięte, bo z opisu wynika, że też jest z 34 jak mój. Ciekawe, czy wersja austriacka czy niemiecka ? Ale mam wątpliwości co do tylnego koła, bo one nie jest od wczesnej wersji S4. Ma bardzo długie ramię do blokowania osłony bębna hamulca. Może jest od innej wersji Pucha.

slawek - 2018-02-05 20:15:38

Mój puch został wyprodukowany w Passau,niestety obecnie stoi i czeka na lepsze czasy.
Różni się od twojego mocowaniem sprężyn siodła.
Koło jest prawdopodobnie od pucha 350 bo felga też jest szersza niż w 250.
Jak będę przy komputerze to wrzucę jakąś fotkę.
PS.Chcałbym aby wyglądał jak twój.

ArtHEMI - 2018-02-07 18:59:05

Witam. Moje siodło pochodzi z późniejszego modelu i zamocowanie sprężyn jest tylko prowizorką. Te gumowe siedzenia były prawdopodobnie montowane wraz ze zmianą przedniego zawieszenia w 36 roku. U mnie też powinno być siodło z tak zwanym "Sportkante", które było pokryte skóropodobnym materiałem. Zostały mi tylko klamry do których były przykręcone sprężyny. Szkoda, że nie ma zdjęć twojego siedzenia, ale takie powinno być i u mnie. Ktoś sobie wymienił. Taka samo silnik. Oryginalny, i co potwierdza mój gaźnik, choć na razie są to moje domysły, mógł to być 200 cm3 (Puch 200S4), został wymieniony na model 250 cm3 z Wehrmachtu z 1940. Zakupiłem katalog części dla modeli 250 z 34 roku z Passau, ale nie pomógł mi rozwiązać zagadki.

slawek - 2018-02-09 20:17:32

Witam,
oto zdjęcia mojego Pucha do porównania.
stan początkowy, niestety mocno nadgryziony zębem czasu :( 
http://www.fotem.pl/data/mini/min_19a52aff2377cdd9a76d211c215.jpg        Uploaded with fotem.pl
stan obecny
http://www.fotem.pl/data/mini/min_9255b58000a786c30c713480c1e.jpg        Uploaded with fotem.pl
w międzyczasie kupiłem kierownicę i 2 zbiorniki paliwa ale bez interwencji blacharza się nie obejdzie

ArtHEMI - 2018-02-09 22:27:24

Witam. Patrząc na pierwsze zdjęcie, zastanawia mnie, co cię skłoniło aby nabyć motocykl w takim stanie ? Każdy kto nie ma zamiłowania do starej motoryzacji, stwierdziłby, że nie da się tego odbudować lub nadaje się na złom. Ale drugie zdjęcie udowadnia co innego. Widzę, że zachowała się u ciebie dźwigienka, do której było mocowane cięgno sterujące kątem wyprzedzenia zapłonu. U mnie brak. A co nie jest oryginalne ? Widzę jakiś trzeci wspornik przy przednim błotniku. Na tej stronie https://www.willhaben.at/iad/kaufen-und … e_level_1=  czasami pojawiają się fajne fanty do Pucha (prawie kompletne silniki, skrzynie biegów, jakieś drobne elementy). Bez Austrii to chyba nie da się odbudować naszych maszyn. Ciekawe jak jest z dostępem do części w Niemczech do puchów. Tam przynajmniej trzeba szukać tylnej lampy ze światłem stop w którą wyposażali niemieckie wersje pucha. A zbiorniki nabyłeś dla wersji austriackiej, czy niemieckiej ?

slawek - 2018-02-09 23:54:03

Do kupna skłoniła mnie przede wszystkim cena, a poza tym w tamtym czasie kupowałem wszystko co miało związek ze starymi motorami :)
Prawdę mówiąc to nie wiedziałem co kupuję, było widać że jest tabliczka znamionowa,
ale była tak zaśniedziała i zabrudzona że nie dało się z niej nic odczytać,
dopiero po jej odczyszczeniu i po paru godzinach w internecie dowiedziałem się co mam.
Co do dźwigni to zachowała się tylko ośka i ta strona którą widać na zdjęciu, drugą stronę dorabiałem sam.
Błotniki są od WFM-ki (akurat takie miałem pod ręką więc przykręciłem :) )
A jaka jest różnica między zbiornikami w wersji niemieckiej a austriackiej? Gumy po bokach zbiornika?
W moim Puchu zbiorniki były chromowane te które kupiłem są malowane ale kształt mają ten sam lecz nie mają tych bocznych gum.
Byłem chyba 5 razy na Veteramie w Mannheim, części do naszych Puchów było bardzo mało i były strasznie drogie. Nic tam nie kupiłem.
Od czasu do czasu patrzę na ebay-a ale tam też ceny są raczej wysokie.

ArtHEMI - 2018-02-10 21:51:21

Zbiorniki niemieckich wersji miały właśnie te gumowe nakolanniki z nazwą "Puch", oraz wsporniki na której te gumy się trzymały i dlatego zbiorniki posiadały otwór gwintowany do których je montowano i to je odróżnia od austriackich. Myślę, że ciężko je dostać. 
W ogóle nie wiadomo ile wyprodukowano puchów na rynek niemiecki. Dobrze chociaż, że różnią się tylko paroma elementami od austriackich, ale i tak na ok 7800 wyprodukowanych do 38 roku, to mały dostęp do części, nie mówiąc już do modeli z 34. Przykład: widzę, że u ciebie jaki i u mnie brakuje w przednim zawieszeniu bocznych elementów tłumiących wstrząsy. Z roku 36 odpada- inne zawieszenie. Z modelu 35r by pasowały, ale nie wszystko, bo wprowadzono,na przykład, regulowanie docisku za pomocą chromowanych motylków, a w naszych za pomocą zwykłych nakrętek. Dostać takie elementy zgodne z rokiem produkcji, graniczy z cudem. Zostają jeszcze sklepy z replikami, ale ceny też niczego sobie. Ech... przydałaby się rura wydechowa z tłumikiem ze sklepu Puch Wieser i parę innych części :)

ArtHEMI - 2018-05-29 23:32:32

Zapomniałem się spytać, jaka jest średnica tłoka?

slawek - 2018-07-18 20:04:39

Z tego co pamiętam 48,5mm

www.danji.pun.pl www.wship.pun.pl www.slanderers.pun.pl www.narutomugen-inne.pun.pl www.wsciekleorly.pun.pl