POLSKIE FORUM MOTOCYKLI PUCH

POLSKIE FORUM MOTOCYKLI PUCH


#16 2018-02-07 18:59:05

 ArtHEMI

Puchowiec

13623619
Skąd: Człuchów
Zarejestrowany: 2017-08-12
Posty: 33
Pojazd: Puch 250S4 ADP
Wiek: 43

Re: Puch S4

Witam. Moje siodło pochodzi z późniejszego modelu i zamocowanie sprężyn jest tylko prowizorką. Te gumowe siedzenia były prawdopodobnie montowane wraz ze zmianą przedniego zawieszenia w 36 roku. U mnie też powinno być siodło z tak zwanym "Sportkante", które było pokryte skóropodobnym materiałem. Zostały mi tylko klamry do których były przykręcone sprężyny. Szkoda, że nie ma zdjęć twojego siedzenia, ale takie powinno być i u mnie. Ktoś sobie wymienił. Taka samo silnik. Oryginalny, i co potwierdza mój gaźnik, choć na razie są to moje domysły, mógł to być 200 cm3 (Puch 200S4), został wymieniony na model 250 cm3 z Wehrmachtu z 1940. Zakupiłem katalog części dla modeli 250 z 34 roku z Passau, ale nie pomógł mi rozwiązać zagadki.

Ostatnio edytowany przez ArtHEMI (2018-02-07 19:02:03)

Offline

 

#17 2018-02-09 20:17:32

 slawek

Puchowiec

Zarejestrowany: 2013-02-22
Posty: 32

Re: Puch S4

Witam,
oto zdjęcia mojego Pucha do porównania.
stan początkowy, niestety mocno nadgryziony zębem czasu  
http://www.fotem.pl/data/mini/min_19a52aff2377cdd9a76d211c215.jpg        Uploaded with fotem.pl
stan obecny
http://www.fotem.pl/data/mini/min_9255b58000a786c30c713480c1e.jpg        Uploaded with fotem.pl
w międzyczasie kupiłem kierownicę i 2 zbiorniki paliwa ale bez interwencji blacharza się nie obejdzie

Offline

 

#18 2018-02-09 22:27:24

 ArtHEMI

Puchowiec

13623619
Skąd: Człuchów
Zarejestrowany: 2017-08-12
Posty: 33
Pojazd: Puch 250S4 ADP
Wiek: 43

Re: Puch S4

Witam. Patrząc na pierwsze zdjęcie, zastanawia mnie, co cię skłoniło aby nabyć motocykl w takim stanie ? Każdy kto nie ma zamiłowania do starej motoryzacji, stwierdziłby, że nie da się tego odbudować lub nadaje się na złom. Ale drugie zdjęcie udowadnia co innego. Widzę, że zachowała się u ciebie dźwigienka, do której było mocowane cięgno sterujące kątem wyprzedzenia zapłonu. U mnie brak. A co nie jest oryginalne ? Widzę jakiś trzeci wspornik przy przednim błotniku. Na tej stronie https://www.willhaben.at/iad/kaufen-und … e_level_1=  czasami pojawiają się fajne fanty do Pucha (prawie kompletne silniki, skrzynie biegów, jakieś drobne elementy). Bez Austrii to chyba nie da się odbudować naszych maszyn. Ciekawe jak jest z dostępem do części w Niemczech do puchów. Tam przynajmniej trzeba szukać tylnej lampy ze światłem stop w którą wyposażali niemieckie wersje pucha. A zbiorniki nabyłeś dla wersji austriackiej, czy niemieckiej ?

Offline

 

#19 2018-02-09 23:54:03

 slawek

Puchowiec

Zarejestrowany: 2013-02-22
Posty: 32

Re: Puch S4

Do kupna skłoniła mnie przede wszystkim cena, a poza tym w tamtym czasie kupowałem wszystko co miało związek ze starymi motorami
Prawdę mówiąc to nie wiedziałem co kupuję, było widać że jest tabliczka znamionowa,
ale była tak zaśniedziała i zabrudzona że nie dało się z niej nic odczytać,
dopiero po jej odczyszczeniu i po paru godzinach w internecie dowiedziałem się co mam.
Co do dźwigni to zachowała się tylko ośka i ta strona którą widać na zdjęciu, drugą stronę dorabiałem sam.
Błotniki są od WFM-ki (akurat takie miałem pod ręką więc przykręciłem )
A jaka jest różnica między zbiornikami w wersji niemieckiej a austriackiej? Gumy po bokach zbiornika?
W moim Puchu zbiorniki były chromowane te które kupiłem są malowane ale kształt mają ten sam lecz nie mają tych bocznych gum.
Byłem chyba 5 razy na Veteramie w Mannheim, części do naszych Puchów było bardzo mało i były strasznie drogie. Nic tam nie kupiłem.
Od czasu do czasu patrzę na ebay-a ale tam też ceny są raczej wysokie.

Ostatnio edytowany przez slawek (2018-02-09 23:57:57)

Offline

 

#20 2018-02-10 21:51:21

 ArtHEMI

Puchowiec

13623619
Skąd: Człuchów
Zarejestrowany: 2017-08-12
Posty: 33
Pojazd: Puch 250S4 ADP
Wiek: 43

Re: Puch S4

Zbiorniki niemieckich wersji miały właśnie te gumowe nakolanniki z nazwą "Puch", oraz wsporniki na której te gumy się trzymały i dlatego zbiorniki posiadały otwór gwintowany do których je montowano i to je odróżnia od austriackich. Myślę, że ciężko je dostać. 
W ogóle nie wiadomo ile wyprodukowano puchów na rynek niemiecki. Dobrze chociaż, że różnią się tylko paroma elementami od austriackich, ale i tak na ok 7800 wyprodukowanych do 38 roku, to mały dostęp do części, nie mówiąc już do modeli z 34. Przykład: widzę, że u ciebie jaki i u mnie brakuje w przednim zawieszeniu bocznych elementów tłumiących wstrząsy. Z roku 36 odpada- inne zawieszenie. Z modelu 35r by pasowały, ale nie wszystko, bo wprowadzono,na przykład, regulowanie docisku za pomocą chromowanych motylków, a w naszych za pomocą zwykłych nakrętek. Dostać takie elementy zgodne z rokiem produkcji, graniczy z cudem. Zostają jeszcze sklepy z replikami, ale ceny też niczego sobie. Ech... przydałaby się rura wydechowa z tłumikiem ze sklepu Puch Wieser i parę innych części

Offline

 

#21 2018-05-29 23:32:32

 ArtHEMI

Puchowiec

13623619
Skąd: Człuchów
Zarejestrowany: 2017-08-12
Posty: 33
Pojazd: Puch 250S4 ADP
Wiek: 43

Re: Puch S4

Zapomniałem się spytać, jaka jest średnica tłoka?

Offline

 

#22 2018-07-18 20:04:39

 slawek

Puchowiec

Zarejestrowany: 2013-02-22
Posty: 32

Re: Puch S4

Z tego co pamiętam 48,5mm

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.prostowserce.pun.pl www.karczmafantastyki.pun.pl www.fifa-jaslo.pun.pl www.moskitiera.pun.pl www.roma.pun.pl