POLSKIE FORUM MOTOCYKLI PUCH

POLSKIE FORUM MOTOCYKLI PUCH


#1 2017-08-21 19:19:54

 ArtHEMI

Puchowiec

13623619
Skąd: Człuchów
Zarejestrowany: 2017-08-12
Posty: 33
Pojazd: Puch 250S4 ADP
Wiek: 43

Puch 250 adp

Moje pytanie dotyczy tych 4 otworów gwintowanych. Czy do tej manetki Magura powinien być zamocowany przełącznik świateł i sygnału ? Widziałem takie manetki, ale bez przełącznika i otworów. Przełącznik po lewej na pewno nie jest oryginalny. Drugie pytanie, czy manetka powinna być polakierowana na czarno ?
http://www.puch.pun.pl/_fora/puch/gallery/30_1503336200.jpg

Tylne siedzenie oraz mocowanie nie są od tego motocykla.
http://www.puch.pun.pl/_fora/puch/gallery/30_1502747066.jpg

Tylna lampa prawdopodobnie od SHL. Polski akcent . W przyszłości lampa do wymiany na oryginał.
http://www.puch.pun.pl/_fora/puch/gallery/30_1502747524.jpg

Jak widać na zdjęciu Puchowi brakuje tłumika, osłona na łańcuch jest zrobiona z jakiejś blachy, brak jest także bocznych amortyzatorów ciernych w przednim widelcu (nie wiem gdzie można je dostać), brak skrzynek narzędziowych. Nakolanniki na zbiorniku stwardniały na kamień-proces starzenia się gumy.
http://www.puch.pun.pl/_fora/puch/gallery/30_1502748411.jpg

Jakby co, to gałka od dźwigni zmiany biegów nie jest oryginalna. Ktoś wytoczył ją z drewna.
http://www.puch.pun.pl/_fora/puch/gallery/30_1502748739.jpg

W sklepie internetowym w Austrii znajduje się cały komplet dźwigni sterującej układem zapłonowym, którego tutaj brakuje. Trzeba będzie zamówić.
http://www.puch.pun.pl/_fora/puch/gallery/30_1502749332.jpg

Moje pytanie dotyczy nr silnika. Czy ta jedynka wybita na skrzyni biegów tworzy cały numer silnika ?
http://www.puch.pun.pl/_fora/puch/gallery/30_1502749887.jpg

Cena tłumika na polskie złoty to 1156 zł plus koszta wysyłki z Austrii. Taki tłumik to miał też Puch 500. S4 najlepiej wygląda z siedzeniem typu solo. Pasażer niech jeździ na innym motocyklu
http://www.puch.pun.pl/_fora/puch/gallery/30_1502750548.jpg

Prawa strona widelca, w którym brakuje amortyzatora ciernego. Jedynie co zostało po nim to nakrętka z długim kołnierzem na której opierało się ramię amortyzatora. Poszukiwania trwają z marnymi skutkami.
http://www.puch.pun.pl/_fora/puch/gallery/30_1503516783.jpg

Lewa strona widelca. Z tej strony, jak widać też braki. Śruba z kołnierzem źle zamontowana, powinna być na dole. Przydałyby się szczegółowe zdjęcia z bliska jak to wszystko było zamontowane.
http://www.puch.pun.pl/_fora/puch/gallery/30_1503517123.jpg

Ostatnio edytowany przez ArtHEMI (2017-08-21 23:00:03)

Offline

 

#2 2017-08-24 12:55:00

 Kazek

Administrator

7332024
Skąd: Radgoszcz
Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 377
Pojazd: Puch 125T/ 200/250S4/350/350GS
Telefon: 004368181530750
WWW

Re: Puch 250 adp

Dodałem zdjęcia do twojego watku
Wydaje mi się ze masz Pucha 250 ADP z wojennym silnikiem s4.
Wieczorem postaram się coś więcej napisac

Offline

 

#3 2017-08-24 18:21:54

 ArtHEMI

Puchowiec

13623619
Skąd: Człuchów
Zarejestrowany: 2017-08-12
Posty: 33
Pojazd: Puch 250S4 ADP
Wiek: 43

Re: Puch 250 adp

Czyżby jakiś składak ? A wojenne modele silnika nie miały dodatkowej nożnej zmiany biegów ? Przyznam się, że zabił Pan mi ćwieka. Widziałem przy niektórych nazwach Pucha ADP, ale nie wiedziałem, że to od nazwy "Austro Daimler Puch", i że była filia Pucha w Passau w Niemczech. Faktycznie wiele modeli stamtąd ma nakolanniki na zbiornikach. Co do numeru silnika, to na stronie http://www.autogallery.org.ru/puch250s.htm  mój numer "łapie się" do drugiej grupy numeracyjnej od 120.001-135.250. I tu też powstaje problem, bo np. pokrywa komory pływakowej gaźnika S4 od nr silnika 83851 jest już z filtrem paliwa. Do mojej bezpośrednio  od razu przykręca się rurkę paliwową, mimo tak wysokiego numeru silnika (chyba, że ktoś zamontował pokrywę starego typu). Szukanie części za pomocą numeru silnika odpada. Chyba, że istnieją katalogi części dla Puchów ADP. Prosiłbym o wyjaśnienie o co chodzi z tym silnikiem wojennym (domyślam się, że chodzi o numerację ?) Nr ramy 80703. Numer silnika też powinien być w tych granicach. Możliwe, że coś się stało z oryginalnym silnikiem i został wymieniony na późniejszy (tylko przez kogo ?) Czy były różnice między wczesnym a późniejszym modelem silnika. Może ktoś wie w którym roku mógł zostać wyprodukowany z numerem 124404. Zapytałbym się na austriackiej stronie, ale nie znam niemieckiego.
PS. Jednak przełącznik do zmiany świateł na pierwszym zdjęciu jest oryginalny. Były dwie wersje, z przyciskiem do sygnału i bez, i były montowane wraz z lampą Bosch ES150, którą ja mam. A to oznacza, że chyba moja Magura nie miała zamocowanego zespolonego przełącznika i sygnału.

Ostatnio edytowany przez ArtHEMI (2017-09-04 19:15:35)

Offline

 

#4 2017-09-07 13:53:27

 ArtHEMI

Puchowiec

13623619
Skąd: Człuchów
Zarejestrowany: 2017-08-12
Posty: 33
Pojazd: Puch 250S4 ADP
Wiek: 43

Re: Puch 250 adp

Zainspirował mnie artykuł na austriackim forum https://www.puchklub.at/Home/forum/read.php?1,95488 dotyczący zakupionego gaźnika (zrozumiałem piąte przez dziesiąte-tłumacz internetowy). Sprawdziłem swój gaźnik od swojego Pucha 250S4 ADP, i znowu szok. Gaźnik wygląda jak od T3 tylko z dyszą główną o przepustowości 124 (średnica otworu 1.1mm-jest wybita na dyszy), która była montowana w gaźniku w S4. Korpus identyczny jak w katalogu części pod nr 18654 (dla T3). Średnica w korpusie w której pracuje przepustnica wynosi 25mm. Jednak na dyszy jest wybity numer 114. Dopiero lupa to zwerifikowała. Zdjęcie poniżej
http://www.puch.pun.pl/_fora/puch/gallery/30_1504779634.jpg
oraz reszta elementów składowych
http://www.puch.pun.pl/_fora/puch/gallery/30_1504779783.jpg
Czy wersja niemiecka Pucha 250S4 ADP miała inaczej kompletowany gaźnik, czy muszę szukać oryginalnego, dedykowanego dla S4 (numer katalogowy korpusu to 16111-widać go na zdjęciach katalogowych).
Druga sprawa to düsenstock. Środkowy otwór jest dla śruby starterventil, która leży obok. Po lewej stronie jest ślepy otwór. W sklepie Puch Wieser düsenstock posiada w tym miejscu kołeczek (nr 16112). W swoim katalogu części znalazłem pewną pozycję o nr 15913 Verschlusspfropfen (korek?) dla części 15806 (mój düsenstock) i części 16112 (düsenstock dla S4). Być może jest to ten kołeczek. A do czego on służył ? Może do mocowania Sperrfeder für Starterrad w sklepie Wiesera pod nr 15922, oraz Ruckzugfeder u Wiesera pod nazwą Feder für Starterrad nr 15921. Widoczne także na zdjęciu katalogowym u góry. Nie mam pojęcia, bo u mnie tych elementów brakuje. I do czego te nacięcie pod otworem na Starterventil ? Przepraszam, że tak szczegółowo opisuję, ale żeby coś skompletować, a potem, żeby to jeszcze działało, to trzeba wiedzieć czego brakuje. A to jest jedyne forum w całej Polsce dla właścicieli Puchów. Brak znajomości niemieckiego zamyka mi drogę na zagraniczne fora.
http://www.puch.pun.pl/_fora/puch/gallery/30_1504780279.jpg

Ostatnio edytowany przez ArtHEMI (2021-02-26 01:20:02)

Offline

 

#5 2017-09-08 23:52:28

 Kazek

Administrator

7332024
Skąd: Radgoszcz
Zarejestrowany: 2013-02-16
Posty: 377
Pojazd: Puch 125T/ 200/250S4/350/350GS
Telefon: 004368181530750
WWW

Re: Puch 250 adp

Witam na wstępie przepraszam Cię za tak późną odpowiedź.
Pierwsza sprawa to na forum jesteśmy kolegami nie ma tu panów

Motocykl  który masz jest najprawdopodobniej modelem  s4 250 adp rok produkcji około 1935
Według mnie powinien wyglądać tak jak ten poniżej( no moze poza tylną lampką i tablicą)
http://www.puch.pun.pl/_fora/puch/gallery/2_1504904718.jpg
A teraz czym podpieram moją opinie:)
Motocykle puch najczęściej nie mają numerów na ramie zazwyczaj numer ramy jest wybitny na tabliczce znamionowej i jest taki sam jak numer silnika
A jesli taki numer jest wybitny na ramie to powinien być taki sam jak silnika . Jest to przynajmniej w tym dobre ze szybko można stwierdzić czy motocykl jest z jednego kawałka
Tabliczka w twoim motocyklu jest na cztery nity i właśnie taką mają modele adp. Zwróć uwagę na przedni błotnik z daszkiem , gaźnik może i jest pokombinowany ale plasuje
Jescze jedna kwestia ile jest zaznaczonych biegów na kulisie

Offline

 

#6 2017-09-09 01:21:27

 ArtHEMI

Puchowiec

13623619
Skąd: Człuchów
Zarejestrowany: 2017-08-12
Posty: 33
Pojazd: Puch 250S4 ADP
Wiek: 43

Re: Puch 250 adp

W więc tak. Skrzynia jest 4 biegowa, jak i oznaczenia wybite na prowadnicy dźwigni. S4 można poznać po wgłębieniu na dole prawej ramy pod skrzynię 4 biegową.  Numer na ramie 80703 jest wybity z boku na końcu głównej ramy pod siedzeniem. U góry jest znaczek Steyr-a. Próbowałem na podstawie katalogu części określić okolice numeru silnika, przy pomocy tylnego błotnika, który nie jest dzielony, a był montowany do nr silnika dla S4 do 80300, ale teraz jak nr silnika i ramy musiał być ten sam, to już zacznę myśleć, że coś jest nie tak z błotnikiem   Jak wcześniej pisałem, być może coś z oryginalnym silnikiem się stało i został wymieniony na model prawdopodobnie z 1940r. (modele przedwojenne miały inny kształt żeberek na głowicy). Czy z tego powodu została zerwana tabliczka znamionowa ? Nie wiem. Tylko w jaki sposób został zarejestrowany w wydziale komunikacji po wojnie w Polsce. Przy okazji chciałbym zobaczyć jak taka tabliczka wyglądała, bo żadnych zdjęć na internecie nie ma.  W sumie do głowy mi nie przyszło zapytać się w rodzinie skąd mój dziadek miał tego Pucha. Nadrobię przy okazji. Tej osłony na końcu błotnika nie mam, ale na zdjęciach właścicieli Puchów 250 ADP nie wszystkie je mają. Dochodzi jeszcze sprawa wersji  Puchów, którym zmniejszono pojemność skokową 250 na 200 dla Niemiec. W katalogu z częściami jest taki mały dział, w którym są części dla Puchów 200L, 200ADP, 200SS i 200S4. No i ten ostatni miał montowany gaźnika jak dla Pucha 250T3. Sprawdziłem swój cylinder, ale średnica cylindra wynosi 45mm, więc pełna 250. Czy w moim jest zainstalowany oryginalny gaźnik (na rynek niemiecki ?), czy jakaś samowolna przeróbka, to tylko mogą mi pomóc właściciele Puchów ADP. Ciekawy jestem, gdzie został wyprodukowany, w Austrii z elementami na rynek niemiecki, czy w Passau.

Ostatnio edytowany przez ArtHEMI (2017-09-10 01:52:48)

Offline

 

#7 2017-09-15 19:29:57

 ArtHEMI

Puchowiec

13623619
Skąd: Człuchów
Zarejestrowany: 2017-08-12
Posty: 33
Pojazd: Puch 250S4 ADP
Wiek: 43

Re: Puch 250 adp

Dzięki za zdjęcie tabliczki znamionowej z Passau. Idealnie by pasowała do moich otworów na ramie, no i dużo by wyjaśniła. Zrobiłem zdjęcie tego numeru na ramie. Nie wiem, czy go traktować jako bazę do ustalania roku produkcji, jeżeli to w ogóle jest nr ramy. Ja ma pytanie do Ciebie, bo piałeś, że masz Pucha S4 wersje Wehrmacht, jeśli się nie mylę. Czy na tabliczce jest wybity oprócz nr silnika, nr podwozia (fahrgestell) ?

http://www.puch.pun.pl/_fora/puch/gallery/30_1505492076.jpg

Wiesz może coś o książce "Das Grosse Puch Buch - die Zweiräder von 1890-1987" autora Friedricha F. Ehna ? Ktoś wystawił na Allegro, ale nie wiem czy była by mi pomocna w moich poszukiwaniach ( najbardziej tego co dotyczy produkcji w Passau, a szczególnie tych wersji Pucha 200S4 i jego numeracji, bo może taki silnik siedział w mojej ramie, a ktoś później sobie wymienił na 250.

Znaleziony na necie wykaz lat produkcji motocykli od 1924-1940 http://www.veteran.pl/technika/numeracja.pdf
Numery silników dla Pucha 200S4 są takie same jak dla 250. Wielka niewiadoma.

Ostatnio edytowany przez ArtHEMI (2017-09-16 01:57:21)

Offline

 

#8 2017-12-17 20:19:12

Moskit1

Puchowiec

Zarejestrowany: 2013-03-09
Posty: 46

Re: Puch 250 adp

Powitać
I gratuluje pięknego motocykla )
Trzymam kciuki

Offline

 

#9 2018-01-13 00:26:25

 ArtHEMI

Puchowiec

13623619
Skąd: Człuchów
Zarejestrowany: 2017-08-12
Posty: 33
Pojazd: Puch 250S4 ADP
Wiek: 43

Re: Puch 250 adp

Dzięki Mimo, że wygląda jakby miał już wyjechać z garażu, to brakuje wielu drobnych elementów. Pomimo, że wyprodukowano ich mniej więcej 7600+, to ze zdobyciem części jest problem. Jeśli coś się pojawi w Austrii, to od razu jest sprzedawane lub zaklepywane prze kupujących. Także Puch stoi i czeka aż może rząd wprowadzi jakieś 500+ dla właścicieli starych motocykli . Na razie to jestem na etapie ustalenia (nie wiem czy to mi się uda), czy w mojej ramie mógł być zamontowany 200 cm3 silnik.

Ostatnio edytowany przez ArtHEMI (2018-01-13 00:27:30)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.la2husaria.pun.pl www.aka.pun.pl www.naruto-polskieforum.pun.pl www.menager02.pun.pl www.ashamani.pun.pl